دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

فاصله امارات با نیروگاه هسته ای: شش سال

یکی از مدیران آژانس بین المللی انرژی اتمی از برنامه امارات متحده عربی برای راه اندازی اولین نیروگاه هسته ای خود تا سال 2015 خبر داد.

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از علی بوساها، از مدیران مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نقل کرده است که در گفتگو با این خبرگزاری، تاریخ تعیین شده را "خوشبینانه" توصیف کرد.

آقای بوهاسا یادآور شد: "معمولا 10-15 سال طول می کشد تا نیروی لازم برای اداره نیروگاه را آموزش داد و زیرساخت های لازم را ایجاد کرد."

با این وجود این مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت امارات متحده عربی مشغول کار بر روی طرحی برای اجرای فوری نیروگاه هسته ای است و در این راه از توصیه های فنی آژانس استفاده می کند.

این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا یک طرح ایجاد امکان استفاده از انرژی هسته ای بین امارات متحده عربی و شرکت های آمریکایی را تایید کرد.

این معامله که ارزش آن حدود 40 میلیارد دلار برآورد شده، در آخرین روزهای ریاست جمهوری جورج بوش در ماه ژانویه سال جاری میلادی به امضاء رسیده بود.

اگر کنگره آمریکا نیز این معامله را تایید کند، شرکت های جنرال الکتریک و وستینگهاوس الکتریک اجرای طرح را آغاز خواهند کرد.

امارات متحده عربی سومین صادر کننده نفت خام جهان محسوب می شود اما مقام های این کشور پیش بینی کرده اند که با دستیابی به اهداف خود در رشد اقتصادی تا سال 2017 به 40 هزار مگاوات برق بیشتر نیاز خواهد داشت.

از این رو دولت امارات متحده عربی از قصد خود برای ایجاد آژانسی با 100 میلیون دلار دارایی خبر داده بود تا ساخت چند نیروگاه اتمی را به عهده بگیرد.

در سال گذشته شرکت های فرانسوی توتال، سوئز و شرکت دولتی آروا (Areva) از برنامه های خود برای ایجاد دو رآکتور هسته ای نسل سوم در امارات متحده عربی خبر داده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد