دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

بازار املاک و طرح‌های عمرانی دبی به ثبات رسید

وام دهندگان در حال تسهیل شرایط‌شان هستند که این امر امکان گرفتن وام‌های بیشتر را فراهم می‌کند.
بانک استاندارد چارتر در گزارشی درباره بازارهای املاک و سهام منطقه‌ای اعلام کرد، نشانه‌هایی از ثبیت اوضاع در بازار املاک دبی وجود دارد که ضرر قابل توجهی را از بحران اقتصادی جهانی متحمل شدند. روزنامه انگلیسی زبان پنینسولا چاپ قطر نوشت، در این گزارش آمده است اولین نشانه تثبیت بازار املاک دبی مشهود شده است و از آنجا که رکود بیشتر این بازار پیش‌بینی شده بود ناظران از این امر هیجان زده شده‌اند.
اگرچه این بانک اعلام کرد، احتیاط‌هایی ضروری است چراکه همچنان علامت سؤال‌هایی درباره سیل حضور جمعیتی که طی ماههای آتی به این منطقه می‌آیند وجود دارد.
میزان سهام نگران‌کننده در بازارهای بورس به تدریج کاهش یافته است. وام دهندگان در حال تسهیل شرایط‌شان هستند که این امر امکان گرفتن وام‌های بیشتر را فراهم می‌کند.
بر اساس تازه‌ترین شاخص اچ اس بی‌سی، قیمت توافقی نرخ بهره وام‌ها در دبی در ماه آوریل چهاردرصد و در ماه مه پنج درصد شده است در توافقنامه‌های امضا شده قیمت‌ها در ماه مه نه‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
در پی بحران مالی جهانی، بخش املاک و مستغلات دبی با کاهش حدود 30 تا 40 درصدی همراه شده است. یکی از مشخصه‌های تعریف بحران کنونی سقوط بازار املاک و مستغلات منطقه‌ای بوده است.
مهاجرت عامل بسیار مهمی برای اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می‌آید.‌ به طور مثال در دبی گمان می‌رود جمعیت محلی این منطقه کمتر از 10درصد کل جمعیت ساکن آن باشد. قابلیت تغییر ناگهانی جمعیت دبی خطری برای تقاضای داخلی آن چه به لحاظ مصرف داخلی کالاهای تولیدی یا بخش‌هایی نظیر املاک و مستغلات به حساب می‌آید.ش
گزارش‌های زیادی درباره مهاجرت مردم از امارات عربی متحده وجود دارد. اگر چه تازه‌ترین آمار رسمی این کشور نشان می‌دهد 400 هزار روادید کاری از اکتبر سال 2008 تا مارس سال 2009 لغو شده است و به 600 هزار نفر نیز روادید کاری داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد