دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی کمیته انرژی هسته ای تشکیل می دهد

"شیخ محمد بن راشد آل مکتوم" نخست وزیر امارات و حاکم امارت دبی روز پنجشنبه دستور تشکیل کمیته انرژی هسته ای در دبی را صادر کرد.
به گزارش منابع رسمی، این کمیته وابسته به شورای هسته ای کشور امارات خواهد بود و کار آن نظارت بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در بخشهای مختلف تولید برق ، شیرین کردن آب و نیز تهیه استراتژی هسته ای و پیشنهاد آن به شورای مرکزی برای گرفتن مجوز و پیگیری اجرای این طرح ها است .
همچنین برنامه ریزی و تاسیس و راه اندازی نیروگاههای تولید برق و آب بوسیله انرژی هسته ای و تهیه تحقیقات لازم از اهداف این کمیته است.
این کمیته در واقع نماینده حکومت امارت دبی در طرحهای داخلی و خارجی مشترک هسته ای امارات است.
کشور امارات در ماههای اخیر تلاش زیادی کرده تا بتواند قراردادهایی برای تاسیس چند نیروگاه هسته ای تا سال 2015 با کشورهای آمریکا و فرانسه به امضا برساند.
این تلاش که با محوریت حکومت امارت ابوظبی صورت گرفته ، بیش از 40 میلیارد دلار هزینه برای این امارت در پی خواهد داشت .
حکومت ابوظبی در جریان امضای توافقنامه با آمریکا و فرانسه به منظور احداث نیروگاه هسته ای از دعوت نخست وزیر این کشور که حاکم امارت دبی است ، خودداری کرده بود.
عدم حضور شیخ محمد در مراسم امضا توافقنامه هسته ای ابوظبی با آمریکا و فرانسه نشان می دهد که این اقدام از سوی امارت ابوظبی راسا انجام شده و مایل به دخالت دادن دیگر امارتهای کشور امارات در این خصوص نیست .
در جریان سفر اخیر "نیکلا سارکوزی" رییس جمهوری فرانسه به ابوظبی ، نخست وزیر امارات در تمامی مراسم این سفر غایب بود.
حتی در مراسم افتتاح پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی شیخ محمد که علاوه بر نخست وزیری امارات، سمت وزیر دفاع این کشور را نیز در اختیار دارد، حضور نداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد