دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

شنبه 13 شهریور

این دو خبر را می‌توانی یکی و ادغام کنی

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایسنا:

شروع فصل سرما و رونق معاملات دنیا از بالارفتن قیمت طلا خبر می‌دهد

با پایان گرفتن تعطیلات تابستانه، ورود به فصل سرما و آغاز ذخیره‌سازی نفت در کشورهای جهان، پیش‌بینی می‌شود بازارهای داخلی و جهانی در تکاپوی خرید طلا و سکه باشند.

محمدکشتی آرای ـ رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایسنا، به ارزیابی روند صعودی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی و جهانی پرداخت.

وی اظهار کرد: با گذراندن شبهای قدر و نزدیکی به عید سعید فطر و پایان ماه مبارک رمضان بازار سکه و طلا از حالت رکود خارج شده و با توجه به در پیش بودن ماه شوال که مناسبت‌ها و پیوندهای آسمانی را شاهد خواهیم بود، به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه در این فاصله با افزایش روبه‌رو شود.

وی ادامه داد: از طرفی با پایان گرفتن تعطیلات تابستانه و آغاز به کار معاملات دنیا و فعالیت بورس‌های جهان، پیش بینی می شود بازارهای خارجی و داخلی در تکاپوی خرید طلا و سکه باشند.

کشتی آرای شروع فصل پاییز را از دیگر علل تداوم روند صعودی قیمت طلا عنوان کرد و گفت: با شروع ماه مهر و فصل پاییز، افزایش ذخیره‌سازی نفت در بسیاری از کشورها به دلیل ورود به ماه سرما آغاز می شود و همین امر از افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی خبر می دهد.

به اعتقاد رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر برگزاری جشنواره‌های پاییزه در کشورهایی از جمله هندوستان و چین که به خرید طلا در سطح وسیع می‌انجامد نیز از عوامل تاثیرگذار در بالارفتن قیمت طلا و نوسان قیمت سکه به شمار می رود.

به گزارش ایسنا،‌ با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر پیش‌بینی‌ها از افزایش تقاضای خرید طلا به مناسبت این عید اسلامی مشترک حکایت دارد ضمن آنکه تحلیلگران اقتصادی در هفته‌های آینده روند قیمت طلا را صعودی ارزیابی کرده‌اند.

 

 

پیش‌بینی افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی

بهای طلا در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد. به گزارش خبرنگار ایسنا، در حالی‌که تاثیر بی‌ثباتی اقتصاد جهانی بر میزان تقاضا برای خرید طلا، افزایش قیمت این کالا را در سطح جهانی دامن زده است، نگرانی فزاینده از رکود مجدد اقتصادی در آمریکا، کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا برای طلا در سطح جهانی به‌ویژه در چین و هند نیز بر این روند تاثیر مضاعفی گذاشته است.

این در حالی است که به رغم تقریبا دو برابر شدن قیمت طلا از آغاز بحران‌های مالی و اقتصادی جهان مارکوس گراب ـ اقتصاددان شرکت مشاوره جهانی طلا ـ می‌گوید که انتظار می‌رود قیمت طلا در سال میلادی جاری همچنان به سیر صعودی خود ادامه دهد.

وی بخشی از این افزایش را ناشی از افزایش فزاینده سطح تقاضا در چین دانست و افزود: چین اخیرا محدودیت‌های خرید طلا را از میان برداشته است. چین همچنین به منظور رونق بازارهای مالی، به بانک‌های خود اجازه داده است تا به خرید و فروش طلا بپردازند، که این امر ممکن است قیمت هر اونس طلا را به بیش از 1300 دلار افزایش دهد. مارکوس گراب همچنین دو عامل عمده دیگر افزایش بهای طلا را نوسانات قیمت در بازار طلا و شروع فصل فستیوال در هند می‌داند.

 

 

این خبر در ابتدای فایل بانک تجارت خوانده شود... اما برای فایل کلی به عنوان خبرهای سوم و چهارم باشد

داوری در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:

دلایل ضعف‌های بانک تجارت در ارائه یک سری خدمات بانکداری الکترونیک

مدیرعامل بانک تجارت با پذیرش برخی ضعف‌های این بانک در زمینه بانکداری الکترونیک گفت: به دلیل کهنگی زیرساخت‌ها برخی ضعف‌ها در حوزه بانکداری الکترونیک را می‌پذیرم .

مجیدرضا داوری در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برخی ضعف‌های این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار کرد: در حال حاضر سعی کرده‌ایم در برخی حوزه‌های بانکداری الکترونیک پیشرو باشیم. اما باید توجه داشت که بانک تجارت اولین بانکی بوده است که در دهه 70 در زمینه بانکداری الکترونیک تجهیز شد.

وی با بیان این که بانک تجارت اولین بانکی بود که به طور کامل شبکه شد، ادامه داد: طبیعی است که در حال حاضر برخی زیرساخت‌های بانک کهنه شده‌اند و جواب نمی‌دهند که در این زمینه نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی داریم. در این زمینه مشکل سرمایه‌گذاری نداریم، اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات در واردات، نمی‌توانیم فن‌آوری جدید وارد کنیم.

او درباره این‌که برخی خودپردازهای بانک تجارت انتقال کارت به کارت را هم انجام نمی‌دهند، توضیح داد: در کل دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت 60 دستگاه وجود دارد که امکان انتقال کارت به کارت به دلیل کهنگی در آن‌ها وجود ندارد، چون نمی‌توانند نرم‌افزار این خدمت را پشتیبانی کنند و این 60دستگاه در شعب مختلف پخش است.

وی درباره میزان بالای اشغالی تلفن‌بانک بانک تجارت گفت: برای رفع این مشکل اقداماتی انجام داده‌ایم و در کل برخی از این ضعف‌ها را در مورد بانکداری الکترونیک قبول داریم.

داوری تاکید کرد: همکاران ما تلاش‌ خود را برای ارتقای سطح خدمات انجام می‌دهند، اما محدودیت‌هایی هم وجود دارد. در عین حال بانک تجارت در برخی از حوزه‌ها همچنان پیشتاز است و فعالیت‌هایی که ما در زمینه درگاه‌های اینترنتی داشته‌ایم، بی‌نظیر بوده است و هیچ کدام از بانک‌ها چنین کارهایی را انجام نداده‌اند. 

*

*

*

*

رییس‌کل بانک مرکزی:

هدفمندی یارانه‌ها فشار تورمی را افزایش نخواهد داد

رییس‌ کل بانک مرکزی گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در شش ماهه دوم سال باعث افزایش تورم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود بهمنی با بیان این‌که ارائه تسهیلات به خودروهای فرسوده از وظایف بانک مرکزی به حساب نمی‌آید، گفت: بانک مرکزی در یک مقطع کمک کرد تا با انتقال این وظیفه، کار خودروسازان راه بیافتد. در حال حاضر هم اگر واحدهای تولیدی، نهادهای ذی‌ربط و خریداران بیایند، دوباره اعطای تسهیلات به خودروهای فرسوده را ادامه خواهیم داد.

* * احتمال زیان در بانکداری ربوی به مراتب بیشتر از بانکداری بدون ربا است

وی درباره تاثیر بانکداری اسلامی بر آسیب ندیدن از بحران‌های بین‌المللی گفت: اگر بانکداری اسلامی در ایران 100 درصد اجرا شود، آثار و صدمات بحران‌های اقتصادی بسیار تقلیل پیدا می‌کند و یکی از دلایلی که بانک مرکزی بر اجرای بانکداری اسلامی در بانک‌ها تاکید می‌کند، مصون ماندن از بحران‌های اقتصادی بین‌المللی است. او ادامه داد: در عقود کشارکتی، هنگامی که تسهیلات‌گیرنده‌ای دچار زیان می‌شود، دیگر نیاز نیست آن زیان را به بانک بپردازد و سود هم به بانک نمی‌دهد. در واقع بانک‌ها، تسهیلات‌گیرندگان را از ورشکستگی نجات داده و خودشان سود کمتری دریافت می‌کنند و به همین دلیل سود علی‌الحساب را به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند. وی تاکید کرد: در مقابل در بانکداری ربوی برای اعطای تسهیلات، نرخ ثابت از تسهیلات‌گیرندگان دریافت می‌شود و افراد ناچارند در حالت سود و زیان نرخی که بانک به صورت ثابت تعیین کرده، بپردازند.

به گفته بهمنی، احتمال زیان در بانکداری ربوی به مراتب بیشتر از بانکداری بدون رباست، زیرا وسعت بیشتری دارد. بانک‌های اسلامی به راحتی توانستند بحران‌های گذشته را پشت سر بگذارند.

* * خرید بنزین از طریق کارت‌های بانکی

وی در پاسخ به سوالی درباره عرضه بنزین با کارت‌های بانکی گفت: این امر باید محقق شود، به گونه‌ای که زمانی که فردی به پمب بنزین مراجعه می‌کند با کشیدن کارت به راحتی بتواند هزینه بنزین را بپردازد و مشکلی برای نقل و انتقال پول نداشته باشد. فکر می‌کنم این امر به سرعت در حال اجرایی شدن است و به طور حتم پیش از پایان امسال به مرحله اجرایی خواهد رسید.

* * تورم ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها

رییس‌کل بانک مرکزی در مورد نرخ پایه تورم، گفت:‌ سال پایه اعلام رشد تورم، سال قبل است و بانک مرکزی میانگین رشد یک سال گذشته را اعلام می‌کند. بهمنی ادامه داد: درصورتی که نقطه پایان تورم در مردادماه پارسال با نقطه پایان تورم در مردادماه امسال در نظر گرفته شود، ممکن است تورم رقم پایین‌تری داشته باشد، اما زمانی که میانگین محاسبه می‌شود کاهندگی تورم کمتر خواهد بود. وی بار دیگر تاکید کرد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در نیمه دوم امسال فشار تورمی را افزایش نخواهد داد. برای محاسبه تورم در آن شرایط ، هزینه‌های شش ماه را با درآمدهای شش ماه در محاسبه‌ها مدنظر می‌گیرند. باید توجه کرد در شرایطی که تقاضا زیاد است، افزایش قیمت موجب خنثی شدن آن تقاضا خواهد شد.

 

 

بهمنی: استفاده از کارت‌های بانکی در پمپ بنزین‌ها تا پایان سال عملی می‌شود

تهران - رییس کل بانک مرکزی گفت: بهره‌گیری از کارت‌های بانکی در پمپ بنزین‌ها قبل از پایان سال جاری امکانپذیر می‌شود. 

 

به گزارش روز جمعه ایرنا،‌ 'محمود بهمنی' در گفت و گو با خبرنگاران، پرداخت هزینه بنزین با کارت بانکی را از نیازهای ضروری جامعه دانست و تاکید کرد: این امر باید بطور حتم محقق شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این طرح فرد پس از مراجعه به پمپ بنزین می‌تواند با بهره‌گیری از کارت‌های بانکی مبلغ مورد نظر را پرداخت کند.

وی تسهیل در نقل و انتقال پول، کاهش مشکلات و ‌پرداخت وجوه متناسب با میزان بنزین دریافتی را از مزایای دیگر این طرح دانست.

** تسهیلات خودرو

وی گفت: در سال گذشته 160 هزار دستگاه خودرو در طرح خودروهای فرسوده تامین مالی شده که مبلغ تسهیلات آن به صاحبان خودروهای فرسوده پرداخت نشد اما این رقم بابت تسویه بدهی آنها گذاشته شد.

بهمنی تصریح کرد هرچند تسهیلات مربوط به این طرح 10 میلیون تومان بود اما تسهیلات خودرو برای اشخاص همان 7 میلیون تومان است.

رییس کل بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای اجرای مجدد این طرح خبر داد و گفت: در صورتی که واحدهای تولیدی، خریداران و نهادهای ذیربط درخواست خود را ارایه دهند بانک مرکزی با تسهیلات 10 میلیون تومانی این طرح را اجرایی می‌کند.

به گفته وی، مسایل مربوط به خودروهای فرسود جزو وظایف بانک مرکزی نیست اما این بانک در آن مقطع و برای رفع مشکلات اقدامات لازم را صورت داده است.

** بانکداری اسلامی

رییس کل بانک مرکزی در خصوص ویژگی‌های بانکداری اسلامی نیز گفت: در صورتی که بانکداری اسلامی اجرایی شود آثار و صدمات بحران ها بر بانک‌ها کاهش می‌یابد و فلسفه تاکید بر اجرای بانکداری اسلامی نیز همین امر است.

وی ادامه داد: براساس عقود مشارکتی در صورتی که تسهیلات گیرنده با مشکلی مواجه شود یک ریال سود به بانک‌ها نمی‌پردازد که این امر منجر به جلوگیری از ورشکستگی آنها می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: از آنجا که بانک‌ها سود کمتری دریافت و سود علی‌الحساب به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند بطور قطع با کاهش سود ناشی از فعالیت تمام تسهیلات گیرندگان سرپا می‌ایستند ولی در بانکداری ربوی که نرخ سود ثابت دریافت می‌شود در صورت زیان باز هم تسهیلات گیرندگان باید سود پرداخت کنند که در آن صورت احتمال ورشکستگی زیاد است.

وی گفت: برهمین اساس بانک توسعه اسلامی نیز توانسته است مشکلات خود را پشت سر بگذارد.

** تورم

رییس کل بانک مرکزی با بیان آنکه پایه تورم سال قبل است و رشد آن را نسبت به سال قبل محاسبه می‌کنیم، ‌گفت: بعنوان مثال نرخ تورم فروردین سال گذشته با فروردین سال جاری مقایسه می‌شود.

** اجرای هدفمند کردن یارانه ها در شش ماه

وی در پاسخ به سووالی در خصوص امکان افزایش فشار تورمی به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مدت شش ماه، ‌گفت: این امر منجر به فشار تورمی نمی‌شود زیرا هزینه‌های شش ماه با درآمد‌های همین مدت محاسبه می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی در پایان گفت:‌ اگر تقاضا با افزایش قیمت‌ها مواجه شود این امر منجر به صرفه‌جویی خواهد ‌شد.

 

 

*

*

*

/گزارش تالار شیشه‌ای در هفته منتهی به نهم شهریور/

* کاهش ‌٧٦ درصدی حجم سهام معاملات

* شاخص کل بورس در آستانه ‌١٨ هزار واحد

در هفته معاملاتی منتهی به نهم شهریور ماه، تالار شیشه‌ای شاهد کاهش 47 درصدی ارزش و 76 درصدی حجم سهام معامله شده در مقابل ثبت رکودهای جدید برای شاخص‌های بورس بود.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته در مجموع هزار و 896 میلیون سهم به ارزش پنج هزار و 30 میلیارد ریال معامله شد که این میزان در مقایسه با هفته اول شهریور افت 47 درصدی در ارزش و 76 درصدی در ارزش کل معاملات را نشان می‌دهد.

در این هفته علاوه بر کاهش ارزش و حجم سهام معامله شده، تعداد کدهای معاملاتی نیز10 درصد کاهش یافت و هزار و 357 کد معاملاتی ایجاد شد اما در مقابل تعداد خریداران 1،6 درصد افزایش پیدا کرد و در مجموع 27 هزا ر و 498 نفر اقدام به داد و ستد سهم کردند.

در بازار اول نیز ارزش سهام معامله شده 48 درصد و حجم سهام مورد معامله78 درصد نسبت به هفته ماقبل خود کاهش یافت و بازار دوم نیز این هفته را با کاهش 42 درصدی ارزش و 62 درصدی حجم سهام معامله شده به پایان برد.

اما در مقابل افت ارزش و حجم سهام معامله شده در بازار، شاخص‌های بورس این در مسیر دیگری حرکت کرده و رکوردهای جدیدی ثبت کردند به طوری که شاخص کل بورس این هفته در آستانه 18 هزار واحد قرار گرفت و با ثبت 722 واحد رشد به عدد 17 هزار و 955 واحد رسید. ثبت این عدد نشان می دهد که شاخص کل بورس از ابتدای سال تاکنون 5 هزار و 419 واحد رشد داشته است.

بعد از شاخص کل بورس، شاخص شناور آزاد 884 واحد، شاخص بازار اول 647 واحد، شاخص بازار دوم 614 واحد و شاخص صنعت نیز 543 واحد رشد کرد.

همچنین در این هفته 100 قرارداد آتی به ارزش 2342 میلیون ریال معامله شد و معاملات انباشته این قرارداد از زمان راه‌اندازی (سوم مرداد) به 257 قراداد جمعا به ارزش 5845 میلیون ریال رسید.

 

*

*

*

حسینی اعلام کرد:

مقدمات راه‌اندازی بورس نفت / نفت کوره وارد بورس می‌شود

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه به زودی نفت کوره وارد بورس کالا می‌شود، گفت: پس از آن در مورد ورود نفت خام به بورس یا راه اندازی بورس نفت خام تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حسینی در جمع خبرنگاران در مورد راه اندازی بورس نفت گفت: بر اساس مصوبه سال 86 هیئت وزیران، کارگروهی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و نفت مکلف به فراهم کردن مقدمات راه اندازی بورس نفت شدند.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بر اساس این مصوبه برنامه ریزی هایی صورت گرفت تا به تدریج با عرضه محصولات پتروشیمیایی و نفتی به عرضه نفت خام و فرآورده های اصلی برسیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 99 درصد محصولات و فرآورده های پتروشیمی در بورس کالا قابل پذیرش بوده اند و پذیرش نیز شده اند، عنوان کرد: در مقطع فعلی، سازمان بورس، بورس کالا و وزارت نفت به دنبال عرضه نفت کوره هستند که جزو فرآورده های اصلی است و زمینه را برای راه اندازی بورس نفت خام فراهم می کند.

حسینی با اشاره به موافقتهای اولیه برای عرضه نفت کوره، اظهارداشت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی دستورات لازم را به شرکت بازرگانی پخش برای ورود نفت کوره به بورس کالا صادر کرده است.

این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در اولین جلسه آتی هیئت پذیرش بورس کالا تصمیماتی در این خصوص اتخاذ خواهد شد، پس از نفت کوره نیز بر اساس توافقاتی که باید کارگروه مذکور انجام دهد، در مورد ورود نفت خام به بورس یا راه اندازی بورس نفت خام تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: فعلا تاکید بر پذیرش نفت کوره است، این محصول نیز تاکنون پذیرش نشده بود، موافقتهای کتبی از سوی عرضه کننده آن نیز دریافت شده است که اگر این کار انجام شود، دیگر مقدمات عملیاتی راه اندازی بورس نفت در بورس کالا انجام خواهد شد. 

  

 

*

*

*

*

 

شیخ الاسلامی:

54 درصد تسهیلات زودبازده‌ها پرداخت نشد

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: از 477 هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب بنگاههای زودبازده در سال 84 فقط معادل 219 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی با اعلام اینکه در بنگاههای بزرگ به صورت معمول دولت سرمایه ‌گذاری می‌کند و هزینه‌ های بسیاری برای راه ‌اندازی آنها نیز صرف می‌شود، گفت: اما بازده اقتصادی و اشتغال ایجاد شده در آنها چندان بالا نیست؛ اما بنگاههای کوچک که معمولا به‌ عنوان صنایع پایین دست بنگاههای بزرگ مانند صنایع جانبی فولاد و سیمان تشکیل می‌شود ارزش افزوده بسیار بالاتری دارند و اشتغال بیشتری را ایجاد می‌کنند.

وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: لازم بود که متناسب با گسترش بنگاههای بزرگ که در دولتهای گذشته شکل گرفت، بنگاههای کوچک هم تقویت شوند و این نظام اقتصادی به نحو مطلوب و شایسته ‌ای شکل گیرد. هم اکنون 98 درصد بنگاهها در دنیا کوچک و متوسط بوده که این عدد در کشور ما بسیار پایین است.

شیخ الاسلامی با تاکید بر اینکه در اصل ایجاد زودبازده ها مخالفت و نظر منفی وجود ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل ایرادات مطرح شده بیشتر به جنبه اجرایی این طرح وارد است. به همین دلیل به منظور آسیب شناسی زودبازده ها با کمک مرکز آمار ایران طرح تمام شماری را به اجرا درآوردیم.

وی ادامه داد: از این طریق همه بنگاههایی که بیش از 10 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند را با دقت آمارگیری کرده تا از نحوه فعالیت و میزان موفقیت آنها شناخت دقیقی حاصل کنیم. با اجرای گسترده طرح بنگاههای زودبازده 968 هزار و 238 فرصت شغلی در کشور ایجاد شد.

وزیر کار افزود: اما در 2 سال اخیر با هدف مهار تورم و کنترل نقدینگی برنامه انقباض بانکی از سوی بانک مرکزی به اجرا گذاشته شد، همین موضوع باعث شد که اعطای تسهیلات بانکی دچار وقفه شود به نحوی که عملا در زمان مسئولیت من اعتبار قابل قبولی برای اجرای این طرح هزینه نشد.

شیخ الاسلامی خاطر نشان کرد: کل مبلغ ابلاغی در ابتدای طرح بنگاههای زودبازده که از سال 1384به اجرا درآمد، 477 هزار میلیارد ریال اعلام شده بود؛ بر این اساس در سال اول 80 هزار میلیارد ریال و در سال دوم 97 هزار میلیارد ریال پرداخت شد اما در سومین سال اجرای این طرح به ‌دلیل اجرای سیاست انقباضی تنها معادل 28 هزار میلیارد ریال پرداخت شد و در سال چهارم نیز این رقم به 14هزار میلیارد ریال کاهش یافت.

به گفته وی، بعد از اجرای طرح تمام شماری، وزارت کار درباره بنگاههای نیمه تمام و قرارداد‌های تمام منعقده که باید اعتبارات لازم از سوی سیستم بانکی پرداخت شود تا این طرحها با سرعت هرچه تمام ‌تر به مرحله بهره‌ برداری برسند را پیگیری کرد.

وزیر کار بیان داشت: همچنین قرار شد با فعالیت شورایعالی اشتغال و همراهی سیستم بانکی، مبالغ لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام اختصاص داده شود و برای سرمایه در گردش بنگاههایی که نیاز ضروری برای تداوم فعالیت آنها است، نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: بنگاههای کوچک باید به مدت 5 سال مورد حمایت قرار گیرند، زیرا در صورت حمایت نکردن از این دسته از بنگاههای اقتصادی، حدود 30 تا 70 درصد آنها با چالش جدی روبه رو می‌شوند. به همین خاطر وزارت کار با هدف گسترش چتر حمایتی از این بنگاههای اقتصادی می ‌کوشد از طریق اجرای منظم برنامه اعطای تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط، این موضوع را در قالب کارگروههای اشتغال و سرمایه‌گذاری در استانها پیگیری کند.

وی تصریح کرد: البته بر اساس آئین ‌نامه‌های موجود، تعهدات و وظایف بانکها برای ارزیابی دقیق طرح بنگاههای زودبازده، دریافت وثیقه و کسب اطمینان کامل از موفقیت طرح پیشنهادی با همکاری 3 ‌جانبه دستگاههای اجرایی، بانکهای عامل و مجری طرح، این مهم به طور کامل امکانپذیر بوده است.

به گفته وزیر کار، در این فرآیند ادارات کل کار و امور اجتماعی، دبیر کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه ‌گذاری در استانها بوده و ریاست کارگروه را نیز استانداران برعهده داشته‌اند و از سویی وزارت کار نیز معمولا دبیری شورایعالی اشتغال را در دست داشته است پس در مجموع وزارت کار و امور اجتماعی درباره اجرای طرح بنگاههای زودبازده هیچگاه مسئولیت مستقیمی نداشته است.

شیخ الاسلامی بیان داشت: نکته بسیار مهمی که همواره مورد غفلت قرار گرفت این است که هدف از اجرای طرح بنگاههای زودبازده افزایش کارآیی تسهیلات بانکی بوده است نه افزایش کارآیی سیستم بانکی. بر اساس ارزیابی انجام گرفته، بخش کشاورزی بیشترین طرحها را در میان بنگاههای زودبازده به خود اختصاص داده است که این نکته نشان دهنده توجه وسیع دولت به مناطق محروم و روستایی است.

وی در مورد میزان انحراف زودبازده ها نیز گفت: براساس محاسبات انجام شده میزان انحراف این طرح معادل 3.5 درصد بود که این عدد به صورت دقیق با گزارشهای تهیه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مراجعی که بررسیهای میدانی درباره این طرح انجام داده ‌اند، همخوانی دارد.

  

 

 

 

*

*

*

بیزینس‌مانیتور پیش‌بینی کرد:

رشد 2.1 درصدی اقتصاد ایران در سال جاری

خبرگزاری فارس: بیزینس‌مانیتور طی گزارشی رشد اقتصادی ایران در سال 2010 را 2.1 درصد و متوسط این رقم برای 5 سال آینده را سالانه 3 درصد پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس بیزینس مانیتور طی گزارشی پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی به 2.1 درصد برسد.

این رقم دو برابر نرخ رشد گزارش شده برای اقتصاد ایران در سال 2009 می باشد که طی آن تحت تاثیر بحران اقتصادی جهان و کاهش قیمت نفت رشد اقتصادی ایران به یک درصد رسید.

بیزینس مانیتور در ادامه پیش بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2011 رشد بیشتری خواهد داشت و در یک دوره پنج ساله تا سال 2015 متوسط رشد این اقتصاد 3 درصد در سال خواهد بود.

در عین حال بانک جهانی طی گزارشی که در اردیبهشت منتشر شده است رشد اقتصادی ایران برای سال 2010 را سه درصد پیش بینی کرده است. صندوق بین المللی پول نیز در آخرین گزارش خود با عنوان چشم انداز اقتصاد منطقه ای همین رقم را برآورد کرده است.  

 

*

*

*

*

مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها در گفت‌وگو با فارس:

82 درصد سرپرستان خانوار شماره حساب بانکی اعلام کردند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: 82 درصد سرپرستان خانوار شماره حساب بانکی را اعلام کردند و هیچ موضوعی نمی‌تواند از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جلوگیری کند.

بهروز مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا به امروز سرپرستان خانوار 30 استان که فرم اطلاعات اقتصادی پر کرده‌اند، شماره حساب بانکی خود را در سامانه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ثبت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق آماری که به دست آمده است، 82 درصد از سرپرستان خانوار در سطح کشور که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده‌اند، شماره حساب بانکی خود را در سامانه وزارت رفاه ثبت کرده‌اند و خوشبختانه در این مدت هموطنان همکاری و تعامل خوبی با وزارت رفاه داشتند.

مرادی بیان داشت: نزدیک به 18 درصد سرپرستان خانوار هنوز شماره حساب بانکی خود را ثبت نکرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعدادی از این افراد از دریافت یارانه انصراف دادند و برخی نیز هنوز برای ثبت شماره حساب بانکی به سامانه مراجعه نکردند.

مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه داد: در خصوص خانوارهایی که بعد از تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی تاکنون به لحاظ تولد، ازدواج، طلاق و فوت تغییراتی در وضعیت خانوار آنها صورت گرفته است در صورتی که متقاضی دریافت یارانه نقدی باشند، می‌توانند از 15 تا 25 شهریور به سامانه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مراجعه کنند و شماره حساب بانکی خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: چنانچه در خانواده‌ای بعد از پرکردن فرم اطلاعات اقتصادی در سال 87 به بعد، فرزندی متولد و یا فردی به جزء سرپرست خانوار فوت شده است در این خصوص دیگر نیازی نیست سرپرست خانوار مجدداً به سامانه وزارت رفاه جهت ثبت شماره حساب بانکی مراجعه کند.

مرادی اظهار داشت: خانواده‌هایی که از سال 87 فرم اطلاعات اقتصادی پرکرده‌اند و در این مدت ازدواج یا طلاق گرفتند باید در مدت اعلام شده به سامانه مراجعه و شماره حساب بانکی خود را ثبت کنند.

مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها تأکید کرد: در صورتی که فردی از خانواده فوت کرده باشد و سرپرست خانوار باشد، از طریق مرکز آمار، مسن ترین فرد انتخاب می‌شود و وی باید شماره حساب بانکی در سامانه وزارت رفاه ثبت کند.

 

 

 

معاونت نظارت بیمه مرکزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

شناسایی 2 شرکت بیمه‌ای متخلف در اجرای قانون بیمه شخص ثالث

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به شناسایی دو شرکت متخلف در اجرای قانون بیمه شخص ثالث، گفت: بیمه مرکزی برای این دو شرکت مهلت خاصی را در نظر گرفته است که اگر عملکرد خود را اصلاح نکنند ضمن اعلام نام این شرکت‌ها با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رحیم مصدق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص تخلفات شرکت‌های بیمه‌ای در اجرای قانون بیمه شخص ثالث، اظهار داشت: براساس ماده 28 قانون اصلاح بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی موظف به نظارت بر حسن اجرای این قانون در کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی جهت اجرای وظایف خود عملکرد شرکت‌های بیمه را در تمام زمینه‌های مرتبط با این قانون تحت نظارت قرار داده است، گفت: این سازمان به شرکت‌های بیمه‌ای که در اجرای قانون بیمه شخص ثالث تخلفاتی را انجام داده‌اند متذکر و شکایت‌های بیمه‌گذارنی را که از شرکت‌های مختلف بیمه به بیمه مرکزی ارسال شده است، مورد بررسی قرار می‌دهد.

مصدق با بیان اینکه مهمترین آیین‌نامه‌ بیمه شخص ثالث مربوطه به تعرفه‌ها است و تاکنون از سوی هیئت وزیران تصویب نشده است، اضافه کرد: عملکرد شرکت‌های بیمه در خصوص بیمه شخص ثالث نشان می‌دهد 2 شرکت در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند.

معاون نظارت بیمه مرکزی در ادامه تصریح کرد: با وجود آنکه هنوز ماده 8 بیمه نامه شخص ثالث مورد تصویب قرار نگرفته است بیمه مرکزی تمام شرکت‌های بیمه‌ای را موظف به اجرای همه مواد و تعهدات این قانون کرده‌ است.

مصدق تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته دو شرکت در اجرای این قوانین تخلفاتی را انجام داده‌اند که این سازمان تذکرات لازم را به آنها داده است به صورتی که یکی از این شرکت‌ها در مرحله اصلاح‌ عملکردهای خود قرار دارد ولی متأسفانه شرکت دیگر اقدامات لازم را در این مسیر انجام نداده است.

این مقام مسئول بیمه در خصوص معرفی شرکت‌های بیمه‌ای متخلف در اجرای قانون بیمه شخص ثالث، خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی برای دو شرکت متخلف مهلت خاصی را در نظر گرفته است که اگر اصلاحات مشخص شده صورت نگیرد ضمن اعلام نام این شرکت‌ها به جامعه با متخلفین بر حسب وظیفه قانونی خود برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه شرکت‌های بیمه بیشتر در چه زمینه‌هایی تخلف انجام داده‌اند، گفت: تخلفات این شرکت‌ها مربوط به بحث تعرفه‌های صنعت بیمه نیست چرا که تعرفه جدیدی از سوی هیئت وزیران تاکنون اعلام نشده و شرکت‌های بیمه‌ای در حال حاضر همان تعرفه‌های قبلی را اجرا و براساس آنها نرخ گذاری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نرخ‌ها همان نرخ‌های گذشته است، گفت: این شرکت‌ها در انجام برخی از تعهداتی که ملزم به اجرای آنها بودند از جمله پرداخت دیه برابر زن و مرد، پرداخت خسارت به افرادی که در قانون گذشته شخص ثالث محسوب نشده و در قانون جدید شخص ثالث محسوب شده‌اند و موارد دیگر تخلفاتی را انجام داده‌اند که بیمه مرکزی در حال رسیدگی به شکایت بیمه گذاران آنها است.

مصدق در ادامه گفت: بیمه مرکزی تذکرات لازم را به این دو شرکت داده است که یکی از آنها اصلاحات مدنظر بیمه مرکزی را انجام داده است و امیدواریم که شرکت بیمه دیگر نیز این کار را انجام دهد که در غیر این صورت ما وظیفه قانونی خود می‌دانیم که براساس ضوابط قانونی با آن برخورد نمائیم.  

 

 

*

*

*

توصیه رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌ها به مردم در گفت‌وگو با فارس؛

طلا و مسکن پس از هدفمندی یارانه‌ها سودآور نخواهد بود؛ در بانکها سرمایه‌گذاری کنید

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بانک ملی با تاکید بر اینکه بازارهای طلا و مسکن پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دستخوش تغییرات چندانی نخواهند شد، گفت: اجرا شدن این قانون کمک خوبی برای توان اعتباری و بازدهی بانک‌ها خواهد کرد و بانک‌ها را تبدیل به بهترین محل برای وجوه مازاد مردم می‌کند.

محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص بازارهایی که بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها امنیت بالایی نسبت به سایر بازارهای اقتصادی دارند،‌ گفت: تصور اشتباهی است که برخی از مردم فکر می‌کنند بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای سپرده‌گذاری امنیت وجود ندارد، اتفاقاً برعکس امنیت بالایی برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: وجوه بیشتری به بانک‌ها تزریق می‌شود و به دنبال آن توان اعتباری آنها افزایش می‌یابد و همین امر باعث انجام معاملات بیشتری خواهد شد.

خاوری با تاکید بر اینکه افزایش حجم معاملات در بانک‌ها موجب افزایش سودآوری آنها خواهد شد، افزود: توصیه می‌کنیم که مردم سپرده‌ها را در بانک‌ها نگه دارند.

به گفته وی، طلا تابع متغییرهای بین‌المللی است لذا از این قواعد پیروی می‌کند ضمن اینکه نظارت بر این معاملات بعهده بانک مرکزی است، بنابراین نمی‌توان گفت که با اجرای هدفمندی یارانه‌ها سرمایه‌های مردم اگر به سمت بازار طلا حرکت کند قیمت طلا گران خواهد شد.

رئیس شواری هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در مورد وضعیت بازار مسکن نیز پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، گفت: به قدری مسکن ساخته و به صورت گسترده عرضه شده است که بعید می‌دانم این بخش تحول چندانی را با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته باشد.

خاوری اضافه کرد:‌ متقاضی مسکن قشر متوسط جامعه است و دولت در این زمینه به خوبی عمل کرده است و به حد کافی با توجه به استفاده از تسهیلات بانکی مسکن مهر در اختیار مردم قرار داده است.

این فعال بانکی در خاتمه تاکید کرد: بهترین محل برای سرمایه‌گذاری با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بانک‌ها هستند چراکه اجرا شدن این قانون کمک خوبی برای توان اعتباری و بازدهی بانک‌ها خواهد کرد.

* بانک‌ها مشمول طرح خروج کارمندان دولتی از تهران نمی‌شوند

رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در ادامه اظهارات خود در خصوص خروج کارمندان بانک‌های دولتی از تهران، ضمن اشاره به اینکه امکان این امر وجود ندارد، اظهار داشت: امکان تعطیلی شعب بانک‌ها وجود ندارد؛ بانک‌ها مأمور به انجام خدمات عمومی هستند و به همین دلیل کارمندان در هر محلی که شعب وجود دارد، مشغول فعالیت خواهند بود.

وی با بیان اینکه مصوبه دولت در مورد خروج کارمندان دولتی از تهران، مشمول کارمندان بانک‌های دولتی نمی‌شود، اضافه کرد: بانک‌ها نیروی مازادی ندارند که بخواهند به خارج از تهران بفرستند، اگر شعبه‌ای را تعطیل و در یکی از استان‌ها یا شهرستان‌های دیگر منتقل کنند، کارمندان آن شعبه‌ بیکار خواهند بود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی تاکید کرد: در مورد کارمندان بانک‌ها باید با دقت عمل بیشتری صحبت شود.

خاوری در ادامه اظهارات خود گفت: اگر مصوبه‌ای ابلاغ شود بانک‌ها مجبور به اجرای آن هستند، قرار نیست هر قانونی که اجرا می‌شود سختی نداشته باشد. بر اساس مصلحت بالاتری این مصوبات تصویب می‌شود.

*

*

*

*

 

خبر زیر را خودم نوشتم تا به عنوان نمونه ارایه دهم. در این فایل صوتی، اسامی بانک‌ها از هر چیزی مهمتر است. به همین دلیل ما خبر را طوری بازنویسی می‌کنیم که نام بانک‌ها در آن پررنگ باشد:

شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در مردادماه  سال جاری، حق تقدم سهام 7 شرکت بورسی را به قیمت 142 میلیارد و 734 میلیون ریال خریداری کرد. شرکت‌های بانک ملت و بانک تجارت جز این هفت شرکت بورسی هستند.

طی مردادماه 89 ؛

سرمایه‌گذاری ملی ایران حق تقدم 7 شرکت بورسی را خرید

خبرگزاری آریا- شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در مردادماه  89 حق تقدم سهام شرکت‌های بانک ملت، بانک تجارت، گل‌گهر، ایران تایر، داروسازی سبحان، ایران دارو و تولی پرس رابه قیمت 142 میلیارد و 734 میلیون ریال خریدار کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران طی دروه کاری یک ماهه منتهی به 31 مردادماه 89 بخشی از سهام 206 شرکت بورسی را در سبد خود داشت و طی این دروه سهام 7 شرکت بورسی به  سبد خود افزوده است و مبلغ 383 میلیارد و 447 میلیون ریال به ارزش جاری این سهام افزوده شد و به مجموع 5 هزار و 730 میلیارد و 124 میلیون ریال رسید.

این در حالی است که بهای تمام شده سهام بورسی تحت مالکیت این شرکت در ابتدای مردادماه 89 معادل 4 هزار و 944 میلیارد و 21 میلیون ریال بود که با 139 میلیارد و 237 میلیون ریال افزایش در پایان مردادماه به 5 هزار و 83 میلیارد و 258 میلیون ریال رسیده است.

شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران طی دروه یک ماهه یاد شده سهام شرکت‌های بورسی داروسازی‌دکتر عبیدی، سیمان سپاهان، فولادمبارکه اصفهان،پارس الکتریک، سایپا، سرمایه گذاری ساختمان ایران، سرمایه گذاری‌البرز، صنعتی ناب، خوراک دام پارس،فیبر ایران، پتروشیمی فن‌آوران،سیمان‌خزر، صنعتی آما،ایران خودرودیزل، مدیریت سرمایه گذاری امید، ایران خودرو،بهنوش ایران، کارخانه چینی ایران، گروه بهمن،ماشین‌سازی‌نیرو‌محرکه،پارس‌دارو، سرمایه گذاری غدیر،هلدینگ گروه‌صنعتی‌ملی، قند نقش جهان، سرمایه‌گذاری مسکن، پارس خودرو، داروسازی اکسیر، سرمایه گذاری صنعت نفت،قندپیرانشهر، قندشیرین خراسان، پلاستیک شاهین، چادرملو، ایران‌تایر، بانک تجارت،داروسازی سبحان، ایران دارو، بانک ملت، تولی پرس، سنگ آهن گل‌گهر و شرکت غیر بورسی اشتاد  را با قیمت 144 میلیارد و 326 میلیون ریال خریداری کرد و به مجموع سهام بورسی و غیر بورسی خود افزوده است.

در مقابل بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صنعتی آما، نورد و تولید‌قطعات فولادی، صنایع مس شهید باهنر و لیزینگ صنعت‌و‌معدن را فروخت و از این فروش مبلغ 773 میلیون ریال  سود برد.

 

 

مستوفی مدیر کل روابط عمومی و بازاریابی مؤسسه توسعه شد

بینا- مدیرعامل مؤسسه اعتباری توسعه، نیلوفر مستوفی خوشه مهر را به سمت "مدیر کل روابط عمومی و بازاریابی " این مؤسسه منصوب کرد .

به گزارش بینا، دکتر مستخدمین حسینی ، در پی صدور احکامی برخی از مسئولین جدید مدیریت های روابط عمومی و بازاریابی ، انفورماتیک، طرح و برنامه ریزی ،شعب و تسهیلات و ضمانت نامه ها را معرفی کرد.

وی در حکمی با اشاره به ضرورت ادغام واحد های امور بازاریابی و اداره روابط عمومی به لحاظ فر آیند مشترک آن ها در زمینه وظایف و مسئولیت ها و تشکیل واحد جدید تحت عنوان " مدیریت روابط عمومی و بازاریابی " ، سرکار خانم نیلوفر مستوفی خوشه مهر را به سمت "مدیر امور روابط عمومی و بازاریابی " مؤسسه ی اعتباری توسعه منصوب کرد .

در ادامه این حکم آمده است ؛ امید است با استعانت از خداوند منان ، با استفاده از تجارب و تلاش و کوششی که هم واره در ایفای مسئولیت ها داشته اید ، در مسئولیت جدید نیز در تحقق اهداف مؤسسه و ترویج و توسعه بانک داری الکترونیک و بین الملل کما کان موفق و مؤید باشید .

گفتنی است نیلوفر مستوفی خوشه مهر قبل از انتصاب جدید، ریاست روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه را بر عهده داشت.

مدیر عامل مؤسسه اعتباری توسعه در همین راستا حسینعلی آقایی اصل را به سمت مدیر امور انفورماتیک ، محسن موحدی را به سمت مدیر امور شعب ،حسین رضایی را به سمت مدیر امور طرح و برنامه ریزی و رجب صالحی را به سمت مدیر امور تسهیلات و ضمانت نامه ها منصوب کرد.

 

 

سود ۱۵ درصدی بانک ‌پاسارگاد به گواهی سپرده مدت‌دار ویژه

 

  بینا- عرضه مرحله هشتم گواهی سپرده بانک‌پاسارگاد با سود علی‌الحساب سالیانه ۱۵ درصد علی الحساب، از تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ به مدت ۶ روز، آغاز می‌شود.

به گزارش بینا، این گواهی سپرده با نرخ سود ۱۵ درصد علی الحساب و در مبالغ ۵ ، ۱۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریالی عرضه می شود. گواهی سپرده بانک پاسارگاد بدون نام و قابل نقل و انتقال و سررسید آن نیز یک ساله است.

پرداخت سود روزشمار این گواهی به صورت ماهانه و معاف از مالیات است. گواهی سپرده بانک پاسارگاد قابلیت بازخرید قبل از سررسید با نرخ سود سپرده متناظر را دارد.

متقاضیان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز اطلاع رسانی بانک پاسارگاد به شماره ۸۲۸۹۸۲۸۹ تماس حاصل کرده و برای خرید این گواهی به کلیه شعبه های بانک پاسارگاد در سرتاسر کشور مراجعه کنند.

 

 

 بانک توسعه تعاون از نخبگان ورزشی حمایت می کند

بینا- رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون با حضور در خانه کشتی با رئیس فدراسیون کشتی و اعضای تیم های ملی آزاد فرنگی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بینا،مهندس ماشاء اله عظیمی در این دیدار گفت : این بانک از تعاونی های نخبگان ورزشی مرکب از قهرمانان ملی در سطوح منطقه ای ، جهانی و المپیک حمایت می نماید.

وی با حضور در خانه کشتی ایران ضمن گفتگو با یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی و اعضای تیم های ملی آزاد و فرنگی کشتی با بیان مطلب فوق اظهار داشت : کشتی معرف شخصیت ملت ایران در عرصه های مختلف رقابتی است .

وی افزود : خاستگاه ورزش کشتی، ایران است و این ورزش به دلیل داشتن خصایل جوانمردی در زمره ورزش های پهلوانی قلمداد می گردد .

عظیمی اضافه کرد : بانک توسعه تعاون در صدد است تا با حمایت و پشتیبانی به موقع از تشکل های تعاونی امکان سودآوری فعالیت های تعاونی را افزایش دهد .

وی از مدال آوران عرصه کشتی بعنوان نشانه های فرصت یاد کرد و در این رابطه گفت : میان محیط کسب و کار و عرصه های مختلف ورزشی رابطه ماندگاری وجود دارد که باید با انجام برنامه ریزی های لازم امکان شکوفایی این فرصت ها را فراهم کرد .

ایشان در ادامه عملکرد تخصصی بانک توسعه تعاون را مثبت ارزیابی کرد و در همین رابطه افزود : بانک توسعه تعاون با تکیه بر سابقه گذشته خود به تنهایی در طی فعالیت دولت های نهم و دهم بالغ بر 1650 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به تعاونگران فعال در بخش ها و زیر بخش های مختلف اقتصادی پرداخت نمود .

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با حضور در محل تمرین اعضای تیم های ملی آزاد و فرنگی کشتی با آنها به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد .

این جلسه با حضور صنعت کاران پیشکسوت کشتی ، غلامرضا محمدی و بنان مربیان تیم های کشتی آزاد و فرنگی ، اعضای تیم های ملی کشتی و مدیران امور منابع انسانی و روابط عمومی بانک توسعه تعاون برگزار شد . 

 

 

راه اندازی سیستم بازرسی الکترونیک در بانک توسعه صادرات

  

  بینا- بانک توسعه صادرات برای مقابله با پولشویی سیستم بازرسی الکترونیک راه اندازی کرد.

به گزارش بینا، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ،به دنبال اجرای بخشنامه های مربوط به پولشویی و با هدف مکانیزاسیون فرایند نظارت بر تراکنشهای مالی و غیر مالی، سیستم مانیتورینگ و کنترل حسابهای سفیر در بانک توسعه صادرات طراحی شد.

سیستم مونیتورینگ حسابهای سفیر ، جهت کنترل و بازبینی آمار انجام تراکنشها بر روی حسابهای موجود بانک طراحی شده است.

خانم مهندس عشرت عدالت گفت: در این سیستم آمار مربوط به هر حساب به صورت آنلاین استخراج می گردد و این اطلاعات با واسط کاربری وب در اختیار کاربران قرار داده می شوند

وی یادآوری کرد: این اطلاعات در سیستم وب مانیتورینگ حساب به صورت لحظه ای قابل مشاهده می باشند و همچنین این سیستم امکان گزارشگیری های مختلف را برای کاربران خود مهیا می کند. 

 

 

*

*

*

*

بانک صادرات 265 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد

 

بیما- تا پایان تیر ماه 1389، بانک صادرات ایران43 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات در قالب بنگاههای کوچک اقتصادی و طرحهای زودبازده و کارآفرین به متقاضیان پرداخت نمود.

به گزارش بیما به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در اجرای اهداف برنامه توسعه اقتصادی کشور در زمینه اشتغالزایی و طرح گسترش بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین همسو با سیاستهای مهرورزی و عدالت گستری دولت محترم،از سال 1384 تا پایان تیرماه 1389بالغ بر 43 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاههای اقتصادی کوچک و طرحهای زودبازده و کارآفرین در اقصی نقاط کشور پرداخت کرده است.

گفتنی است این تسهیلات برای 265 هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است و همچنین استانهای تهران، اصفهان، فارس، خوزستان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات را در قالب بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین از بانک صادرات ایران دریافت نموده اند.

  

 

 

*

*

*

افتتاح 400 طرح اشتغالزایی صندوق مهر امام رضا

 

بیما- تعداد 400 طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال، با حضور مهندس مجتبی اعلایی استاندار ایلام و مسئولین محلی همزمان با هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.   

بنا بر این گزارش مهندس اعلایی در حاشیه افتتاح طرح های اشتغالزایی، از حرکت رو به رشد روند اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال صندوق مهر امام رضا علیه السلام قدردانی کرد و این امر را در مهار بحران بیکاری استان بسیار مفید خواند.

  

 

*

*

*

طرح میزان کارت با مشارکت بانک ملی ایران افتتاح شد

 

بانکداری نیوز - مراسم بهره ­برداری از کارت خرید اعتباری (میزان کارت) با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، بازرگانی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان ارشد بانک ملی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رحیمی در این مراسم با بیان اینکه شورای عالی اشتغال در اوایل امسال با هدف ساماندهی نظام توزیع و حمایت از تولیدات داخلی، اجرای طرح مذکور را در دستور کار قرار داد، افزود: محوریت اجرای طرح، به عهده وزارت بازرگانی و بانک ملی ایران به عنوان پیشکسوت سیستم بانکی و تامین­کننده اعتبار طرح، نهاده شد.

وی افزود: طرح میزان کارت در فاز اول برای وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در فازهای بعدی برای سایر وزارتخانه­ها و نهایتاً همه مردم عملیاتی خواهد شد.

به گفته رحیمی استفاده از این کارت صرفاً برای خرید کالاهای مرغوب تولید داخلی و در سطح فروشگاه­های عضو خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از رئیس جمهور، از مدیر عامل بانک ملی ایران که موفق به اجرایی نمودن این طرح در هفته دولت شده و وزیر آموزش و پرورش به جهت مشارکت فعال در این طرح ملی تقدیر کرد.

غضنفری وزیر بازرگانی نیز در این مراسم گفت: طرح میزان کارت با هدف انگیزه بخشی به تولید داخلی و توسعه تجارت الکترونیک در دستور کار قرار گرفته که جا دارد از بانک ملی ایران که نقش حائز اهمیتی در نوین سازی نظام توزیع، حذف واسطه ها و ارتباط میان تولید و مصرف ایفا نمود، قدردانی گردد.

وی افزود: در حال حاضر این کارت در 1200 فروشگاه طرف قرارداد، فعال و بر اساس آن با 2360 قلم کالای مرغوب داخلی و دارای برند عرضه شده است.

در بخش دیگری از مراسم مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: امیدواریم با ظرفیت­های گسترده­ای که در دولت دهم به وجود آمده است، بانک ملی ایران بتواند پاسخگوی نیازهای متنوع اجتماعی باشد.

محمودرضا خاوری افزود: در مرحله اول یک میلیون کارت خرید اعتباری به میزان 1500 میلیارد تومان جهت توزیع میان کارکنان زحمتکش آموزش و پرورش تولید و با فروشگاه­های خاص قرارداد منعقد شده است که جا دارد فروشگاه­های دیگر هم سریعاً به طرح مذکور بپیوندند.

به گفته وی از ویژگی­های طرح یاد شده این است که حجم نقدینگی را افزایش نداده و به تورم دامن نمی­زند.

مدیر عامل بانک ملی ایران ابراز امیدواری کرد ظرف یک سال آینده زمینه­های لازم برای ارائه میزان کارت به تمامی مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: با وجود شرایط تحریم بین­المللی، کارکنان متخصص بانک ملی ایران  با استفاده از فناوری نوین توانسته­اند از نظر الکترونیکی بستر لازم را فراهم و دستگاه­های کارت خوان را بین فروشگاه­هایی که آمادگی لازم را داشته­اند، توزیع و نصب کنند.

گفتنی است کارت های خرید اعتباری (میزان کارت) دارای 15 میلیون ریال اعتبارمی باشد که به صورت خرید نقدی و اقساطی در قالب قرض الحسنه قابل بهره برداری خواهد بود. 

 

 

 

این خبر فقط برای بانک تجارت نوشته و خوانده شود. به عنوان خبر دوم

22 هزار مازندرانی از بانک تجارت جایزه گرفتند

بانکداری نیوز - طی مراسمی جوایز سی امین دوره قرعه کشی حسابهای قرض الحسنه پس انداز بانک تجارت در استان مازندران به برندگان اهداشد .

به گزارش بانکداری نیوز به نقل از روابط عمومی بانک تجارت در این مراسم که با حضور مهندس طاهایی استاندار مازندران، مدیران دستگاههای اجرائی استان و جمعی از مشتریان بانک همراه بود ، استاندار مازندران طی سخنانی گفت : امروزه بانکها نقش انکار ناپذیر در چرخه اقتصادی کشور دارند و کمتر طرح ملی و زیربنائی است که بانکها در آن مشارکت نداشته باشد .

وی افزود : یکی از اقدامات موثر بانکها اعطای تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند است که خوشبختانه بانک تجارت در این زمینه و سایر بخش های اقتصادی عملکرد مطلوبی بر جای گذاشته است.

"نیک اختر" مدیر شعب بانک تجارت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 601 هزار نفر از هموطنان مازندرانی در بانک تجارت حساب پس انداز قرض الحسنه دارند ، یادآور شد : در قرعه کشی این دوره از حسابها 22 هزار نفر از مشتریان برنده جوایز بانک شدند که از این تعداد 37 خودروی ورنا،  37کمک هزینه سفر زیارتی حج و 37 فقره کمک هزینه خرید صنایع دستی به برندگان تعلق گرفته است .

وی مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی بانک تجارت در سال 88 را بالغ بر 242 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در 5ماهه سالجاری نیز به تعداد زیادی از هموطنان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده ایم که مبلغ این تسهیلات به بیش از 87 میلیارد ریال بالغ می شود .

مدیر شعب بانک تجارت در خاتمه اظهار امیدواری کرد که در سالهای آتی شاهد مشارکت بیشتر هموطنان در این اقدام خداپسندانه باشیم .

*

*

*

  

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

*

*

*

*

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*