دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

گردشگری دبی همچنان پررونق است

بخش گردشگری دبی علیرغم بحران جهانی هنوز از رونق چشمگیری برخوردار است.
به گزارش موج به نقل از خلیج تایمز، نرخ اشغال هتل‏ها و سایر مراکز پذیرش گردشگر در امارات متحده عربی در نیمه اول سال جاری، 81 درصد اعلام شده و این نکته بیانگر آن است که علیرغم بحران مالی جهانی، صنعت گردشگری امارات و دبی از رونق برخوردار است.
رییس اداره گردشگری و بازاریابی امارات متحده عربی گفت: این کشور از سال 2004 دارای ضریب اشغال 81 درصدی است که این رقم بالاتر از نرخ اشغال سایر شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن، پاریس، نیویورک، توکیو، سنگاپور و وین می‏باشد.
وی تصریح کرد: بحران مالی جهانی صنعت گردشگری را در سراسر جهان تحت الشعاع قرار داده، اما تبعات این بحران در دبی بسیار کمتر از سایر نقاط می‏باشد و افزایش شمار گردشگران از 9/6 میلیون نفر در سال 2007 به 5/7 میلیون نفر در سال 2008، شاهد این ادعا است.
وی همچنین گفت: در نیمه اول سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال 2008، نرخ رشد گردشگران در این کشور 5 درصد بوده است که با توجه به شرایط بحرانی جهان، رقم قابل توجهی می‏باشد.
وی نرخ رشد هتل و هتل آپارتمان‏های امارات را 9 درصد و نرخ رشد تعداد اتاق‏های در دسترس را 17 درصد اعلام کرد.
به عقیده رییس اداره گردشگری امارات، اقدامات دولت برای مقابله با بحران مالی جهان، حمایت از بخش گردشگری، حفظ ثبات سیاسی و امنیتی و دسترسی به زیرساخت‏های نوین از جمله عوامل رونق گردشگری در این کشور می‏باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد