دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

جلبک خطرناک در سواحل دبی

«کشند قرمز»، جلبک تهدیدکننده جان انسان مدتی است در خلیج‌فارس رویت شده و به تازگی به سواحل دبی رسیده است.
سایت تابناک به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه دراین باره نوشت: سواحل دبی به نوعی جلبک بسیار خطرناک مضر برای سلامتی انسان و ماهی‌ها آلوده شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، محمد عبدالرحمن حسن، رییس بخش محیط زیست دبی در این باره گفت: «این جلبک، نوعی گیاه دریایی است که ازدیاد آن، چنین پدیده طبیعی را ایجاد کرده است که به آن جزر و مد قرمز نام داده‌اند.» وی افزود تماس این نوع جلبک با بدن انسان باعث بروز التهاب و زخم در پوست و چشم‌ها و مشکلات تنفسی می‌شود.
این جلبک با جذب اکسیژن آب دریا به ویژه در هنگام شب باعث خفگی ماهی‌ها نیز می شود. مسوولان شهرداری دبی روز سه شنبه از گسترش این نوع جلبک در اطراف برج العرب که یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان است، خبر داده و در مورد شنا در سواحل دبی به گردشگران هشدار دادند. به نوشته برخی از مطبوعات دبی، این جلبک در سواحل امیرنشین‌های راس الخیمه و فجیره نیز گسترش یافته و مرگ صدها تن ماهی را به همراه داشته است.
همچنین گفته می‌شود تامین آب شرب در این منطقه به دلیل احتمال آلودگی آب به جلبک قرمز مشکل شده است. آیا چالش جدید زندگی در دبی می‌تواند منجر به آشکار شدن چهره واقعی بازار مسکن در این منطقه شود؟
به نظر می‌رسد اتفاق اخیر در آستانه فرارسیدن زمان گردشگری در دبی بتواند در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مسکن تاثیرگذار باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد