دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

شهر اربیل در عراق دبی جدید می‌شود؟

با توسعه‌ی فرودگاه، احداث هتل‌های لوکس و سرمایه‌گذاری خارجی، شهر اربیل در عراق به دبی جدید تبدیل می‌شود.

در شرایطی که در سال‌های اخیر، امیرنشین دبی در حاشیه‌ی خلیج فارس به یکی از قطب‌های گردشگری جهان تبدیل شده است، با پایان حکومت صدام بر عراق و شرایط نامناسب صنعت گردشگری دبی به‌دلیل بحران جهانی اقتصادی، مقامات صنعت گردشگری شهر کردنشین اربیل در شمال عراق که تاریخی شش‌هزار دارد، می‌خواهند، این شهر را به مقصد جدید گردشگری خاورمیانه تبدیل کنند.

شهر اربیل آثاری تاریخی از دوره‌ی نوسنگی، تمدن بین‌النهرین و دوره‌ی اسلامی دارد. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، منطقه‌ی کردستان عراق و بویژه شهر اربیل از جاذبه‌های طبیعی، بخصوص پوشش گیاهی زیبا و هم‌چنین کوه‌های پوشیده از برف که می‌توان از آن‌ها برای توسعه‌ی گردشگری زمستانی استفاده کرد، بهره می‌برد.

مقامات شهر اربیل قصد دارند، با ساخت هتل‌های لوکس، توسعه‌ی فرودگاه اربیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهر، اربیل را به دبی جدید تبدیل کنند.

اکنون با پخش آگهی‌های تلویزیونی، از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری اربیل دعوت می‌شود. نتیجه‌ی این کار تاکنون سرمایه‌گذاری‌های کلان سرمایه‌گذاران کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج فارس و لبنان در صنعت گردشگری اربیل بوده است.

با انجام اقدامات یادشده، مقامات شهر اربیل در کردستان عراق امیدوارند، این شهر در جذب گردشگر از دیگر کشورهای عراق پیشی گیرد و به دبی جدید تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد