دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

رییس بانک مرکزی امارات: انتخاب ریاض به عنوان مقر اصلی بانک مرکزی

خبرگزاری فارس: رییس بانک مرکزی امارات تاکید کرد، تصمیم اتخاذ شده برای انتخاب ریاض به عنوان مقر اصلی بانک مرکزی کشورهای عربی با اهداف و اغراض سیاسی بوده است و به هیچ وجه مزیتهای رقابتی امارات در این انتخاب لحاظ نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گلف تایمز، سلطان بن ناصر السویدی تصریح کرد، این انتخاب بدون در نظر گرفتن مزیتهای اقتصادی و بانکی امارات بوده و از نظر ما هیچ گونه مشروعیتی ندارد. امارات بزرگترین بانکها و بیشترین میزان ذخایر و پس اندازهای مالی در بین کشورهای عربی خلیج فارس را در اختیار دارد.
وی گفت: امارات 50 درصد نقل و انتقال بین المللی پول در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را در اختیار دارد. چگونه می شود بدون در نظر گرفتن مزیتهای رقابتی امارات، ریاض را به عنوان مقر اصلی بانک مرکزی عربی برگزید.
مساله انتخاب ریاض به عنوان مقر اصلی بانک مرکزی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به سوژه مهمی برای رسانه های عربی منطقه تبدیل شده است.
مقامهای اماراتی مخالفت خود را با تشکیل اتحادیه پولی مشترک عربی اعلام کرده اند.
وی تصریح کرد: امارات از انتخاب ریاض به عنوان مقر اصلی بانک مرکزی عربی شگفت زده و متعجب شده است چرا که امارات نخستین گزینه و مهمترین انتخاب بوده است. البته علت اصلی مخالفت امارات با تشکیل اتحادیه پولی مشترک کشورهای عربی تنها انتخاب ریاض نبوده است بلکه امارات ملاحظات خاصی را در نظر داشته که هیچ توجهی به آنها نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد