دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

افتتاح پایگاه نظامی دائم فرانسه در امارات

 

نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در دیدار خود از امارات یک پایگاه نظامی دائم فرانسه را در این کشور افتتاح کرد. 
به گزارش واحد مرکزی خبر، هارویه موران وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه اختصاصی شبکه تلویزیونی العربیه  هدف از افتتاح پایگاه نظامی در ابوظبی را حمایت از نیروهای این کشور در اقیانوس هند و توسعه همکاری نظامی با امارات دانست.

وی تاکید کرد: هدف از پایگاه صلح فرانسه که در ابوظبی افتتاح شد ، حمایت از نیروهای این کشور در اقیانوس هند و توسعه همکاری نظامی با امارات است.

وی گفت: پایگاه صلح دریایی با توجه به ضرورت امنیت دریایی که فرانسه در این منطقه و همه کشورهای جهان به آن اهمیت می دهد ، بسیار مهم است.

موران بر لزوم مبارزه با دزدی دریایی در منطقه تاکید کرد و افزود: دزدی دریایی در سواحل سومالی، فرانسه را به تفکر در تقویت امنیت دریایی در آینده از طریق مبارزه با دزدی دریایی واداشته است و تاکید می کنم ماموریت پایگاه صلح در امارات حمایت از نیروهای ما در اقیانوس هند و توسعه همکاری نظامی با امارات است.

وزیر دفاع فرانسه اظهارداشت: این منطقه در معرض خطرها و تهدیدات متعددی قرار دارد و اقدام کره شمالی به پرتاب موشک و آزمایش هسته ای چالشی برای جامعه بین المللی به شمار می رود که باید با آن مقابله کرد.

وی تصریح کرد همچنین باید به منظور حفظ امنیت دریایی برای تضمین اقتصاد جهانی از طریق همکاری بین کشورها و سازمان ها ، همکاری بین نیروهای نظامی در منطقه خلیج (فارس) را تقویت و فعال کنیم و ابزارهای فن آوری جدید را توسعه دهیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد