دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

بخش مسکن دبی بزرگ ترین قربانی بحران اقتصادی نظام سرمایه داری غرب

یک موسسه تحقیقاتی با اشاره به بروز رکود در فعالیت های ساختمانی در دبی بخش مسکن این امیرنشین را بزرگ ترین قربانی بحران اقتصادی جهان معرفی کرد.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، موسسه تحقیقاتی نایت فرنک اعلام کرد بخش مسکن امیرنشین دبی که زمانی کانون فعالیت های ساختمان سازی بود از نظر تاثیرپذیری از بحران اقتصادی جهان در رتبه نخست قرار گرفته است.در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس قیمت مسکن در این منطقه ۳۲ درصد کاهش یافته است، این درحالی است که یک سال قبل از آن قیمت مسکن در دبی رشد سالانه ای بالغ بر ۴۸ درصد را تجربه می کرد.نیک بارنز رئیس موسسه تحقیقاتی نایت فرنک در این باره گفت: دبی در آشفتگی قرار دارد. در این هفته همه چیز به فعالان توسعه و این  که تا کی می توانند دوام آورند بستگی دارد.
براساس این گزارش بحران مالی عامل اصلی زوال اقتصاد دبی بوده است و علت این امر ساخت وساز گسترده بود که در نتیجه آن هزاران خانه جدید ساخته شد اما تقاضایی برای آن وجود نداشت.طی یک سال دبی از صدر بازارهای درحال توسعه مسکن به زیر کشیده شد و در انتهای جدول قرار گرفت.البته بحران در بخش مسکن به دبی اختصاص ندارد. در سه ماهه نخست ۲۰۰۹، قیمت مسکن در لتونی ۳۶ درصد و در سنگاپور ۲۴ درصد کاهش داشته است. آمریکا و انگلیس نیز هر یک با ۱۷ درصد کاهش قیمت در بخش مسکن خود مواجه شده اند.
جمهوری چک نیز با بیشترین افزایش قیمت مسکن در این مدت مواجه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد