دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

رکود بازار مسکن در دبی ادامه دارد

تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان داد از انجا که تاثیرات بحران اقتصادی جهانی بر اوضاع اقتصادی دبی همچنان به قوت خود باقی است، بهای مسکن در دبی امسال 20 درصد دیگر کاهش می یابد.
بر اساس پیش بینی 10 تحلیلگر در بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری و موسسات تحقیقاتی، بهای املاک در دبی تا پیش از سال 2011 کمتر از 20 درصد شانس افزایش دارد.
سه تن از 10 تحلیلگر شرکت کننده در این تحقیق گفتند انها انتظار دارند بهای املاک در دبی در نیمه دوم سال 2009 به پایین ترین حد خود می رسد و سه تحلیلگر پیش بینی کردند این امر در نیمه اول سال 2010 محقق می شود.
تنها یک تحلیلگر اقتصادی اعلام کرد بهای املاک در دبی در سال 2010 نسبت به حال حاضر 10 درصد افزایش می یابد.
پنج تحلیلگر پیش بینی کردند بهای املاک در این امیرنشین امسال بیش از 20 درصد کاهش می یابد و این روند نزولی در سال اینده نیز ادامه می یابد به گونه ای که بهای املاک در دبی در سال 2010 پانزده درصد دیگر کاهش می یابد و احتمالا این بازار در سال 2011 به ثبات می رسد.
سجیر بابو تحلیلگر بازار سهام در بانک ملی ابوظبی که در این تحقیق شرکت کرد گفت" از انجا که این مشکل در بازار مسکن هنوز بسیار بزرگ است ما احتمالا کاهش بیشتری را در بهای املاک شاهد خواهیم بود و بهبود این اوضاع احتمالا زمان بیشتری می برد."
از زمان بحران مالی جهانی و کاهش بهای نفت، بهای املاک و مستغلات در این امیر نشین از اواخر سال گذشته به شدت کاهش یافت.
پروژه های صدها میلیارد دلاری در امارات عربی متحده لغو شد، شرت های دبی هزاران کارمند خود را از کار معلق کردند و بانک های امارات عربی متحده نیز تمایلی به تمدید وام های رهنی جدید نداشتند.
شرکت تحقیقاتی بازار پرولیدز مستقر در دبی در ماه فوریه اعلام کرد بیش از نیمی از پروژه های عمرانی در دبی به ارزش 582 میلیارد دلار به حالت سکون درامد.
این تحقیق نشان داد اجاره بها در دبی در سال 2009 چهل درصد کاهش خواهد داشت و این رقم در سال 2010 ده درصد دیگر کاهش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد