دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

دبی

دبی، قلب اقتصاد و توریسم خاورمیانه است

سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری دبی کاهش یافته است

با کاهش چشم‌گیر تعداد گردشگران و سرمایه‌گذاری خارجی در امارات، آینده‌ی مبهمی پیش روی صنعت گردشگری دبی است.
به گزارش ایسنا به نقل از ورد توریسم، در شرایطی که در سال‌های گذشته صنعت گردشگری امیرنشین دبی در امارات، محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف جهان، بویژه سرمایه‌گذاران انگلیسی بود، اکنون به محلی تبدیل شده است که سرمایه‌گذاران می‌خواهند، هرچه سریع‌تر سرمایه‌ی خود را از آن خارج کنند.
اکنون میزان سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری دبی توسط سرمایه‌گذاران خارجی به‌شدت کاهش یافته و چند پروژه نیز که در حال اجرا هستند، پروژه‌هایی‌اند که سرمایه‌گذار اصلی آن‌ها دولت امارات است.
در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران انگلیسی حدود سه‌میلیارد پوند در توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری دبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.‌ این در حالی است که با کاهش 40 تا 70 درصدی گردشگران دبی در ماه‌های اخیر، دیگر هیچ سرمایه‌گذاری علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری دبی ندارد.
درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری دبی پیش از وقوع بحران جهانی اقتصادی که کاهش تمایل مردم کشورهای جهان را به سفر در پی داشت،‌ 20 درصد از تولید ناخالص داخلی این امیرنشین را تشکیل می‌داد؛‌ اما اکنون این رقم به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته است.
البته دبی هنوز یکی از قطب‌های گردشگری جهان است و براساس آخرین رده‌بندی‌ها، بهترین هتل‌های جهان را در اختیار دارد. با این وجود، پیش‌بینی رشد اقتصادی دبی در سال جاری میلادی بین دو تا سه درصد است. این در حالی است که این رقم در سال گذشته هشت درصد و در سال 2007 میلادی، 11 درصد بوده است.
خط هوایی امارات نیز با خرید 58 ایرباس غول‌پیکر (A380) قصد دارد،‌ گردشگران را برای سفر به این کشور ترغیب و دبی را به قطب تجاری ـ گردشگری منطقه‌ی خاورمیانه تبدیل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد